
Muumimaailma
Tarinallinen markkinointi toi Muumimaailman elämykset lähemmäs perheitä.
Muumimaailma halusi kirkastaa viestiään: mitä puistossa voi todella kokea ja miksi sinne kannattaa palata. Tavoitteena oli rakentaa markkinoinnista tunteisiin vetoava polku, joka puhuttelee sekä kotimaisia että kansainvälisiä kävijöitä.
Lataamo Creative on toiminut Muumimaailman markkinointikumppanina usean vuoden ajan, ja vuonna 2025 yhteistyön painopiste oli sisällöntuotannossa ja tarinallisuudessa. Markkinoinnilla rakennettiin rehellinen, mutta houkutteleva kuva puistosta: ei pelkkiä kohteita, vaan hetkiä, joissa lapsi kohtaa sadun. Markkinointi tähtäsi tunnetasoon – “Tuon haluan lapseni kokevan.”
Tulokset puhuvat puolestaan: kävijämäärät ja lipunmyynti kasvoivat. Samalla Muumimaailma erottui yhä vahvemmin edukseen huvipuistojen joukossa – omalla tarinallaan.