Skip to content
 oamk-tapahtumakumppanuus  /////. [oamk-tapahtumakumppanuus]  // oamk-tapahtumakumppanuus

Tapahtumatuotannon kumppani korkeakoululle 

KOKONAISVALTAINEN YHTEISTYÖ OAMKIN kanssa

Oulun ammattikorkeakoulu (Oamk) järjestää vuosittain monipuolisia sidosryhmätapahtumia, jotka on suunnattu niin opiskelijoille, opettajille kuin ulkoisille yhteistyökumppaneille. 

Keväällä 2020 pandemia muutti tapahtumakenttää radikaalisti, ja käytännössä kaikki tilaisuudet siirtyivät verkkopohjaisiksi tuotannoiksi. Tämä loi Oamk:lle tarpeen löytää luotettava tapahtumakumppani, joka pystyy vastaamaan uudenlaisiin haasteisiin ja varmistamaan tapahtumien sujuvan toteutuksen uudessa ympäristössä. Lataamon ja Oamkin yhteistyö käynnistyi syksyllä 2020, ja siitä lähtien Lataamo on tuottanut Oamkin monipuolisia tapahtumia aina virtuaalitapahtumista hybridi- ja livetapahtumiin asti.

TAPAHTUMATUOTANNON KUMPPANI KORKEAKOULULLE

KOKONAISVALTAINEN YHTEISTYÖ OAMKIN kanssa

Oulun ammattikorkeakoulu (Oamk) järjestää vuosittain monipuolisia sidosryhmätapahtumia, jotka on suunnattu niin opiskelijoille, opettajille kuin ulkoisille yhteistyökumppaneille. 

Keväällä 2020 pandemia muutti tapahtumakenttää radikaalisti, ja käytännössä kaikki tilaisuudet siirtyivät verkkopohjaisiksi tuotannoiksi. Tämä loi Oamk:lle tarpeen löytää luotettava tapahtumakumppani, joka pystyy vastaamaan uudenlaisiin haasteisiin ja varmistamaan tapahtumien sujuvan toteutuksen uudessa ympäristössä. Lataamon ja Oamkin yhteistyö käynnistyi syksyllä 2020, ja siitä lähtien Lataamo on tuottanut Oamkin monipuolisia tapahtumia aina virtuaalitapahtumista hybridi- ja livetapahtumiin asti.

avajaiset09242

TAVOITE

Oamkin tavoitteena on nousta Pohjois-Suomen johtavaksi korkeakouluksi ja vahvistaa alueen elinvoimaisuutta. Tämän tavoitteen saavuttamiseksi Oamk on panostanut vahvasti markkinointiin, viestintään ja tapahtumiin, jotka toimivat keskeisenä osana heidän strategiaansa.

Lataamo on konseptoinut vaikuttavia tapahtumakokonaisuuksia, jotka tukevat Oamkin brändiä ja tavoitteita kokonaisvaltaisesti sekä vahvistavat heidän asemaansa alueellisena edelläkävijänä.

 

TAVOITE

Oamkin tavoitteena on nousta Pohjois-Suomen johtavaksi korkeakouluksi ja vahvistaa alueen elinvoimaisuutta. Tämän tavoitteen saavuttamiseksi Oamk on panostanut vahvasti markkinointiin, viestintään ja tapahtumiin, jotka toimivat keskeisenä osana heidän strategiaansa.

Lataamo on konseptoinut vaikuttavia tapahtumakokonaisuuksia, jotka tukevat Oamkin brändiä ja tavoitteita kokonaisvaltaisesti sekä vahvistavat heidän asemaansa alueellisena edelläkävijänä.

 

avajaiset09242

TOTEUTUKSIA

Lataamo tuottaa vuosittain useita Oulun ammattikorkeakoulun keskeisiä tapahtumia, kuten valmistujaiset, avajaiset, Hakijan päivän sekä muita sidosryhmätapahtumia. Oamkin tavoitteena on vahvistaa asemaansa kansainvälisenä toimijana, ja se panostaa merkittävästi myös kansainväliseen toimintaan. Lataamo on ollut mukana tuottamassa muun muassa virtuaalista Hakijan päivää kansainvälisille opiskelijoille.

Yksi merkittävimmistä toteutuksista on marraskuun alussa järjestettävä Hakijan päivä, joka on suunnattu lukiolaisille ja ammattiopistossa opiskeleville. Tapahtumassa kävijät pääsevät tutustumaan Oulun ammattikorkeakoulun sekä Oulun yliopiston koulutustarjontaan. Hakijan päivässä esitellään kaikki Oamkin 30 AMK-tutkintoon johtavaa ohjelmaa kuudelta eri alalta sekä avoimen ammattikorkeakoulun ja ammatillisen opettajankoulutuksen vaihtoehdot. Osallistujilla on mahdollisuus keskustella opiskelijoiden ja henkilökunnan kanssa, kuulla tarkemmin eri tutkinto-ohjelmista ja tutustua opiskelutiloihin.

.

Kuvaaja: Petteri Löppönen

TUTUSTU OAMKIN HAKIJAN PÄIVÄÄN VIDEOLTA

vastuullisuus

Tapahtumissa hyödynnetään ensisijaisesti paikallisia toimijoita sekä olemassa olevaa kalustoa. Rakenteissa ja kalusteissa pyritään käyttämään mahdollisimman paljon oman organisaation resursseja, ja lisätarpeet täytetään paikallisten yhteistyökumppaneiden vuokrakalustolla.

Tapahtumarakenteet, kuten messuseinät, suunnitellaan kestävää käyttöä silmällä pitäen, jotta niitä voidaan hyödyntää useina vuosina. Myös muut rakenteet, kuten valokuvausseinät, valitaan jatkokäyttömahdollisuudet huomioiden.

Tapahtumien henkilökunta ja esiintyjät koostuvat pääosin oman organisaation opiskelijoista, ja kansainvälisyys on keskeinen osa tapahtumien suunnittelua ja toteutusta.

 

hakijanpaiva_oamk-vastuullisuus

 

Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä Lauri Hanniin!

320x320_hlogalleria15_lauri hanni
LAURI HANNI COMMERCIAL DIRECTOR +358 40 770 7706 Email LAURI HANNI LAURI HANNI LinkedIn

 

LATAAMO ON TEKOJEN TOIMISTO.

TUTUSTU MUIHINKIN TÖIHIMME!

Tutustu töihimme

VAIKUTTAVIA MARKKINOINTITEKOJA – TILAA LATAAMON BLOGI

LATAAMON BLOGIN UUSIMMAT

Viime vuosina on käynyt yhä selvemmäksi, että syvä, mutta kapea erikoistuminen ei ole enää ainoa tai edes varmin tie menestykseen. Maailma muuttuu...

Unohtumattomat tapahtumat syntyvät, kun jokainen yksityiskohta kertoo samaa tarinaa – ennakkomarkkinoinnista tapahtuman sisältöön ja ulkoasuun...

Kollegat äänestivät vastaavan tuottajan Lan Le-Gävertin Vuoden lataajaksi 2025. Pian kaksi vuotta talossa ollut Lan uskoo hyvän tiimityön syntyvän...